0251-131040 (08-16)|[email protected]

Hanna Rydström

Höstvandring, Upplandsleden

Hej alla fina läsare!

Hösten tågar in med all sin makt, väderomslagen och underbara färger. Jag blir lycklig av hösten, naturen doftar så annorlunda då och det fyller mig med ett lugn. Vi försöker att gå ut på tur minst 1 gång i månaden, men det är mycket som ska passa in. Jag drömmer om att var lite mer spontan, ta mig ut en vanlig vardagkväll och bara slå upp tältet. Vem vet, om ett tag kanske 😉

I helgen hade vi besök av vänner från Bollnäs som kom hit i fredags. På lördagsmorgonen steg vi upp, åt en god frukost och packade sedan in allt i våra bilar för att bege oss mot Marma. Jag tycker alltid att det är lika fridfullt att färdas på E:4an norrut. Jag gillar norr, kanske inte mer än väst- det är liksom svårt att avgöra. Vi Dragon Gate svänger man av mot Marma. Vi ställde ena bilen där och åkte sedan på en liten liten grusväg i ca 20 min innan vi anlände till Västland, vi parkerade strax intill kyrkan.  Till en början gick man på en lite mindre grusväg men den mynnade fort ut i en skogstig som var alldeles gul av alla löv som fallit ner. Vi gick och gick, mestadels blandskog men även lite äldre granskog. Efter några km nådde vi ett väldigt härligt parti, strrax efter en kraftledning så naturen var lite lagom öppen. Här hittade vi massor med trattkantareller. Så himla gott och tacksamt att bara plocka något ätbart ute i naturen! Här gjorde vi även upp en liten eld och grillade lite korv. Ingen tur utan korvgrillning!!

Vid 18 tiden var vi framme vid Honolulukojan. Kojan som brann ner 2005 men som sedan Marmas byalag låtit bygga upp igen. Jag har tyvärr bara väldigt dåliga bilde från stugan så vi hoppar över det. Stugan får 10 + poäng av hela sällskapet, det var rent samt torr och fin ved. Vi lagade mat och sen när klockan var åtta gick vi faktiskt och la oss. Pensionärsligan!

Något vi dock saknade allihopa var en pannlampa, jag brukar alltid ha med mig min i ryggsäcken men nu fanns den tydligen inte där. Jag har lite olika lampor, Silva och petzl bland annat, har tyvärr lite dålig koll på modeller men något jag vet är att Skistart har många bra pannlampor hemma på hyllan och dessutom till väldigt bra pris!

Honolulukojan

IMG_4759IMG_4726 Honolulukojan

By |oktober 15th, 2018|Hanna Rydström|0 Comments

Presentation Hanna!

Hej hörni!

Jag tänkte att det är dags för en liten presentation innan jag babblar vidare om alla mina äventyr!

Hanna Rydström är mitt namn, just nu är jag 24 men om någon vecka är jag faktiskt 25 och då är jag vuxen! Har alltid sagt det hela mitt liv och plötsligt så är jag här, härligt.

Trots min ålder så har jag ännu inte hunnit med allt det där roliga man faktiskt vill göra här i livet och just nu är jag inne i en väldigt äventyrslysten period, peppad på livet helt enkelt.

Till vardags har jag ett helt vanligt jobb som servicerådgivare på en bilverkstad, det är superkul men jag är inte helt tillfreds med att sitta inne hela dagarna så därför har jag även ett lite extrajobb på ett ställe som heter Fejan Outdoor. Mitt absoluta favoritställe helt klart! ❤️ Fejan är en kajakuthyrning/ glampinghotell. Min uppgifter där är dels att ta hand om gästerna till hotellet och även kajakuthyrning/café. I och med att det är just en kajakuthyrning jag jobbar på händer det att det blir en hel del paddling när man är på Fejan, och det mina vänner är HELT magiskt. Norra Roslagen levererar fruktansvärt fin natur.

Förutom att jobba så spenderar jah väldigt mycket tid i stalllet, jag har en egen häst som jag tävlar i hoppning med. Jag har även en hund, en jackrussel som heter Tösen. Hon är med på alla äventyr!

Jag fortsätter presentationen en annan dag för nu måste jag och Tösen vidare till stallet.

På bilden ser ni mig i mina nya solglasögon den Skistart, ett par Blizz. Älskar dom! Länk har ni här:https://www.skistar.com/sv/Shop/Utrustning/Sol–och-sportglasogon/Solglasogon/bliz-active-hybrid-smallface-white-white-304805/3FFF61A5-F14B-4D0A-9DA8-1222E8999544

By |augusti 13th, 2018|Hanna Rydström, Övrigt|0 Comments

Förberedelser inför KEB!

Hej hörni! Det är så roligt att jag fått möjlighet att blogga här och berätta lite om mig själv och vad jag pysslar med!

Ni ska få en närmre och förhoppningsvis mycket bättre presentation av mig alldeles strax!  E392C2C1-D277-4D56-B981-837E45732BC9

Just nu håller vi på med förberedelserna inför nästa veckas vandring. Även fast vi ( eller åtminstone jag) varit ute flera gånger är denna lite extra speciell. Det är våran första vandring tillsammans ( jag och min pojkvän) och dessutom ska vi bestiga Sveriges högsta berg. Jag är så peppad! Våren har varit tung med operation av både knä och fot. Höft och rygg känns dock relativt fräscha vilket gör saken betydliges lättare!

På onsdag tar vi flyget till Kiruna. Jag var först lite inne på natt-tåg men det tog för det första fruktansvärt lång tid och sovplatserna var slut och ska man vandra i 3 dagar behöver man vara pigg!

Onsdag EM/KVÄLL är ännu lite oklar. Helst vill vi bort en bit från stan men problemet då är att vi måste tillbaka för att ta bussen dagen efter. Har vi tur får vi skjuts onsdag kväll till Nikkaloukta. Spontanitet är alltid bra och vi får se hur det blir när onsdagen väl är här.

Torsdagen kommer vi att vandra från Nikkaloukta till fjällstationen. Här har vi en del dag på oss att vandra i lugn takt och mysa- HÄRLIGT!

Fredag är dagen D, när själva bestigningen äger rum!

Lördag beger vi oss tillbaka till Nikkaloukta, här tror jag att vi går lite mer än halva vägen.

på söndagen kommer vi faktiskt vara tvungna att ta taxi till flygplatsen då bussen avgick senare än flyget. Men det gör inte så mycket då vi fick tag på såpass billiga flygbiljetter!

I nästa inlägg ska ni få veta vad jag har i min ryggsäck!